Hästar!

För ett år sedan hade jag suttit på en häst två gånger och det va när syrran höll på med ridning för ca 30 år sen (??  är jag så gammal ??), och i övrigt ingen kontakt alls med dom "små" djuren!

Så förra våren "tjatade" familjen Åberg att våra flickor kunde prova på!
Ok då, nu är man fast. Involverad i styrelsen, går på utbildning med inkluderad ridning och till och med drömmer om hästar!  Hallååå?  :D 
Nädå, riktigt kul är det och man märker verkligen att flickorna utvecklas och älskar det!

I lördags var det som sagt föräldrautbildning, där vi föräldrar ska lära oss lite mer om hur man tar hand om hästarna!
Närvarande var Herr Styf, Fru Åberg och jag och Jess!
Instruktör Anna höll i utbildningen som försökte lära oss allt om att sadla, trensa, rykta och dylikt!
Sen var det dags att prova på att rida :D

Här är Jessica:





Och här är stilstudie på mig:

 

Sen tänkte jag ju försöka mig på att galoppera!
Först försvarstalet:
Jag hade alldeles för mycket kläder på mig, bylsiga byxor med knäskydd som gjorde att jag tappade stigbygeln varenda gång jag försökte sparka igång hästen. Stor varm jacka som gjorde att jag jag inte hade rörelsefrihet i mina lemmar. Sen va hästen säkert sömnig också! Och pissnödig!
Motvind och regn i ridhuset störde också.

Eller så kanske jag hittat en sak jag suger på? Hemska tanke! :D



Nästa gång då J......

/Frippe

Kommentarer
Postat av: vilma

nu har jag sett alla tre filmer! :D

2009-03-16 @ 14:11:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0